accelerated-mobile-pages domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121themezee-widget-bundle domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121yith-footer-banner domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121Кризни менаџмент локалне самоуправе у ванредној ситуацији-поплаве
Елементарне непогоде су данас честе појаве које имају своје лакше и теже последице на
становништво, материјална средства, природну средину, и др. Све чешће се манифестују кроз поплаве које наносе становништву у угроженим подручјима велике материјалне штете и људске жртве. Припреме менаџмента за елементарне непогоде и кризне сиутуације у односу на последице није адекватана и стога је овом питању потребно посветити значајнију пажњу. Превентивним мерама и изучавањем искустава која се користе у свету треба утицати на овај систем како би се смањиле последице. Ради времена реаговања током елементарних непогода и ванредних ситуација локалне самоуправе имају све значајнију улогу.
Основни циљ истраживања јесте анализа деловање кризног менаџмента локалне самоуправе у спречавању последица проузрокованим елементарним непогодама -поплавама.
је постала амбијент у којем мора да делује појединац, организација и друштво као целина.
Свака криза има своје узроке и последице па тако и поступања у случајевима настанка кризе
морају бити адекватна. Према неким ауторима постоје два типа криза” оне којима ви управљате и оне које вама управљају.
Анализирајући поставке кризног менаџмента појединих држава Европе може се закључити различитост, међутим оно што им је исто и што следи већина држава везано је за приступ одоздо према горе, што значи да се борба против кризе води уз помоћ најмање могућег елемента политичке организације на локалној, регионалној и националној равни. Свугде постоје територијално распоређене структуре, инфраструктура и централни органи управе су стално доступне а руковођење је у рукама цивилних власти. Кризни менаџмент у већини држава заснива се на стратегији борбе против свих потенцијалних опасности у које су укључене природне катастрофе, нежељено људско поступање, војне и цивилне агресије као и терористичке нападе.
Искуства са поплавама 2014. вероватно неће бити адекватно изучавана, пропусти надлежних неће бити санкционисани тако да се и следећа слична елементарна непогода може очекивати са сличним последицама.
Министарства одбране, Министарства унутрашњих послова, Министарства за заштиту животне
средине, Министарство за пољопривреду шумарство и водопривреду. Правни акт који би ускладио њихово деловање не постоји па тако ово има утицај на читав систем који је неефикасан.
Према садашњим законским решењима за одбрану од бујичних поплава одговорне су
локалне самоуправе које немају ни стручни а ни финансијски капацитет да одговоре овом задатку. Ово представља проблем што су законским решењима одбрану од поплава на неприродан начин дефинисали према општинама а не по сливовима река. Посебно је дискутабилна структура чланова општинских штабова за ванредне ситуације која нема адекватну стручну способност, а без тога нема стручног планирања и превентиве. Оперативни планови су непотпуни и немају прецизно дефинисане активности ко шта ради у ванредним ситуацијама. Овај документ треба да садржи поступке, снаге и средства које се ангажују по различитим сценаријима за одбрану од поплаве.
Мр Ј. Циндрић и група аутора
Крај првог наставка
https://twitter.com/resavskipostono/status/1014882961425084416
Месни одбор СУБНОР-а Црквенац, поводом седмог јула Дана устанка против фашизма положио цвеће на спомен…
Анастасија Обреновић из Свилајнца, ученица VI разреда ОШ „Јован Јовановић Змај“ Свилајнац до сада је…
Опрему добило 7 фудбалских клубова На игралишту „Зелени вир“ у Грабовцу крајем маја додељени су…
У Основној школи „Јован Јовановић Змај“ Свилајнац, недавно је одржана промоција књиге „Трећи век…
Велико признање Културно -просветне заједнице Србије. Вукова награда Миомиру Нешићу. Поводом 60 година Културно-просветне…
У Основној школи „Јован Јовановић Змај“ Свилајнац, недавно је одржана промоција књиге „Трећи век Основне…