Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the accelerated-mobile-pages domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the themezee-widget-bundle domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the yith-footer-banner domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
ПОЈАМ ДЕФИНИЦИЈА И НАДЛЕЖНОСТИ У ЕЛЕМЕНТАРНИМ НЕПОГОДАМА-ПОПЛАВАМА |

ПОЈАМ ДЕФИНИЦИЈА И НАДЛЕЖНОСТИ У ЕЛЕМЕНТАРНИМ НЕПОГОДАМА-ПОПЛАВАМА

Spread the love

Стручни рад тима Универзитета „Унион- Никола Тесла“ – Факултет за стратешки и оперативни менаџмент на тему: Кризни менаџмент локалне самоуправе у ванредној ситуацији-поплаве

Из зборника радова Лемима 2015

Рад се односи на општину Свилајнац и катастрофалне поплаве маја 2014.г.

други део

ПОЈАМ ДЕФИНИЦИЈА И НАДЛЕЖНОСТИ У ЕЛЕМЕНТАРНИМ НЕПОГОДАМА-ПОПЛАВАМА

појам дефиниција и надлежности у елементарним непогодама-поплавама

Кризни менаџмент је део менаџмента који чини овлашћена група људи и процес у коме се припремају, организују и изводе активности ради ефикасног решавања проблема који изазива-ју или су већ изазвали кризу. Поставља се питање може ли се успешно одговорити на изазове кризе без стручне, специјалистичке, материјалне и друге подршке, стандардном организацијом која за овај задатак нема основне предуслове који могу довести до решења. Кризни менаџмент локалне самоуправе мора да благовремено планира и адекватно реагује, контролише и утиче на решавање кризе јер ако се она игнорише она по правилу иде властитом инерцијом.

Кризни менаџмент има своју функцију у ситуацијама које нису нормална свакодневница људског живота или функционисања одређених организација, локалних самоуправа држава и сл. Веома је важно бити реалан у сагледавању кризе јер је то први предуслов за њено разрешавање. Ако се организација, локална самоуправа, држава на време припреми и има унапред дефинисане и квалитетне планове у том случају створиће се претпоставке за њено успешно решавање. Функ-ционисање кризног менаџмента у ванредним ситуацијама представља најбитнији фактор успешног савлађивања и превазилажења таквог стања.

Кризни менаџмент се може одредити као скуп функција и процеса који имају за циљ да идентификују, изуче и предвиде могуће кризне ситуације и успоставе начине како ће локална заједница спречити кризу и последице кризе, да се са њоме избори. Кризни менаџмент мора да одговори на питања “шта ако”. Добар кризни менаџмент мора благовремено да препозна сигнале надолазеће кризе и да правовремено реагује.

Елементарна непогода је догађај хидрометеоролошког, геолошког или биолошког порек-ла, проузрокован деловањем природних сила, као што су: земљотрес, поплава, бујица, олуја, јаке кише, атмосферска пражњења, град, суша, одроњавање или клизање земљишта, снежни на-носи и лавина, екстерна температуре ваздуха, нагомилавање леда на водотоку, епидемија заразних болести, епидемија сточних заразних болести и појава штеточина и друге природне по-јаве већих размера које могу да угрозе здравље и живот људи или проузрокују штету већег обима.[1]

Ванредна ситуација представља стање када су ризици и претње или последице катастрофа, ванредних догађаја и других опасности по становништво, животну средину и материјална добра таквог обима и интензитета да њихов настанак или последице није могуће спречити или откло-нити редовним деловањем надлежних органа и служби, због чега је за њихово ублажавање и отклањања неопходно употребити посебне мере, снаге и средства уз појачан режим рада.

Систем заштите и спасавања је део система националне безбедности и интегрисани облик уп-рављања и организовања субјеката система заштите и спасавања на спровођењу превентивних и оперативних мера и извршавању задатака заштите и спасавања људи и добара од последица елементарних непогода и других несрећа, укључујучи и мере опоравка од тих последица.

Одбрану од поплава у зависности од категорије вода спроводе ЈВП (Јавно водопривред-но предузеће”Србијаводе”) на водама И реда (члан 23. Закона о водама)1. Законом о во-дама (члановима 53, 54.и 55) регулисана је надлежност Јавног водопривредног предузећа “Србијаводе” које има обавезу и одговорност за организовање и спровођење одбране од поплава на водама И реда и водним објектима за одводњавање у јавној својини, а на во-дама ИИ. реда јединице локалне самоуправе у складу са Општим планом одбране од поплава и Оперативним планом за одбрану од поплава.

Општи план за одбрану од поплава доноси се за воде И и ИИ реда за период од шест година. Оперативни план за одбрану од поплава од спољних вода и загушења ледом за воде И реда, и од унутрашњих вода на подручју на којем је надлежно, за период од годину дана, припрема ЈВП “Србијаводе”, а доноси Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде.

Опаративни план за одбрану од поплава за воде ИИ реда, за период од годину дана, доноси надлежни орган јединице локалне самоуправе, уз прибављено мишљење јавног водо-привредног предузећа.

Мр Ј. Циндрић и група аутора
Крај другог наставка

https://plus.google.com/u/0/+Resavskipo%C5%A1tono%C5%A1a/posts/Td2fbVSB5yC

resavski postonosa

У септембру 1871. Јован Шарић свештеник на служби у Свилајнцу, покреће први лист у унутрашњости Србије, „Ресавски поштоноша“. Био је издавач и главни уредник листа. Поштоноша је штампан на две стране, формат 41 x 25 cm. Примeрак је коштао 48 гроша. Излазио је два пута месечно, а каубојска слова у наслову листа била су у моди међу западним Србима. Штампан је у Панчеву и дешавало се да буде више дана задржан на ћумуркани (царини) у Београду. На молбу Шарића, министар унутрашњих дела одобрава штампање у Београду…

View Comments

Recent Posts

Положени венци у Црквенцу поводом устанка против фашизма

Месни одбор СУБНОР-а Црквенац, поводом седмог јула Дана устанка против фашизма положио цвеће на спомен…

1 година ago

Анастасија Обреновић ниже медаље

Анастасија Обреновић из Свилајнца, ученица VI разреда ОШ „Јован Јовановић Змај“ Свилајнац  до сада је…

1 година ago

Додељена спортска опрема фудбалским клубовима

Опрему добило 7 фудбалских клубова На игралишту „Зелени вир“ у Грабовцу крајем маја додељени су…

1 година ago

Промоција књиге „Трећи век Основне школе у Свилајнцу (1808 – 2018)“

        У Основној школи „Јован Јовановић Змај“ Свилајнац, недавно је одржана промоција књиге „Трећи век…

1 година ago

Велико признање Културно -просветне заједнице Србије – Вукова награда Миомиру Нешићу

  Велико признање Културно -просветне заједнице Србије. Вукова награда Миомиру Нешићу. Поводом 60 година Културно-просветне…

2 године ago

Промоција књиге „Трећи век Основне школе у Свилајнцу (1808 – 2018.)“

У Основној школи „Јован Јовановић Змај“ Свилајнац, недавно је одржана промоција књиге „Трећи век Основне…

2 године ago

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/resavskipostonos/public_html/wp-includes/functions.php on line 5471