КАД ЈЕ УГАШЕНА ИСТИНА

 

 

УНС вести 04. 06. 2021.

Аутор: К. Ковач Настасић Извор: УНС

          На данашњи дан 2008. године комисија општине Свилајнац избацила је редакције ТВ Ресава и листа „Ресавски поштоноша“ из уредно закупљених просторија чији је власник општина и насилно прекинула телевизијски програм.

Просторије ТВ Ресава и „Ресавског поштоноше“ (Фото: Ресавски поштоноша, Р. Ђ.).

           Тринаест година касније, руководство општине је махом исто, а телевизије Ресава нема. Обновљен је лист „Ресавски поштоноша“, али се и он од 2015. године не штампа, већ објављује онлајн. За неовлашћен прекид програма телевизије нико није одговарао.

         Подсетимо, 4. јуна 2008. године општинска комисија, а челу са Драганом Радевић (сада заменицом председника општине), по налогу тада заменика председника општине Предрага Милановића (сада председника општине), злоупотребила је овлашћење и и поред важећег уговора о закупу, одузела део опреме који је био у власништву општине, избацила запослене из просторија и насилно прекинула тв програм.

          ТВ Ресава поседовала је тада и властиту опрему и за емитовање програма и није јој била неопходна техника која је била власништво општине.

          УНС је тада тражио да општинско руководство врати редакције у закупљени простор и надокнади штету насталу незаконитим насилним прекидом програма. Седам дана касније, 11. јуна 2008. године, представницима УНС-а, тадашњем председнику Нину Брајовићу и члану ИО Петру Јеремићу, Милановић је обећао да ће омогућити повратак редакција у простор из којег су насилно исељени. До данас, то се није десило.

           Кривичне пријаве против чланова комисије и заменика председника општине који су наредили прекид програма су одбачене, а у простор који су до 4. јуна 2008. године као закупци користиле ове редакције после темељне реконструкције усељена је новоснована ТВ Центар.

         Већински власник ове медијске куће била је мајка заменика председника општине Предрага Милановића Добрила, а директорка Драгана Радевић, чланица општинског већа, а сада заменица председника општине. Фирма, оснивач ТВ Центар била је регистрована на адреси тадашњег заменика председника општине Предрага Милановића.

          Када је УНС обелоданио ове чињенице, власничка структура телевизије је промењена. Финансирање ТВ Центар из буџета општине је настављено. Чак су и поједини радници телевизије били запослени и примали плату у Општини Свилајнац.

           Како за УНС каже тадашњи главни и одговорни уредник ТВ Ресава Раде Ђорђевић, осим тога што није урађено ништа да се ТВ Ресава врати у своје просторије, за тринаест година није се променио ни однос Милановића и општинског руководства према редакцији. Редакцију „Ресавског поштоноше“ коју је Ђорђевић обновио општина не позива на догађаје, не обавештава о одлукама, а неколико пута забрањивано јој је да снима и извештава са догађаја.

           „Радимо под притиском свих ових година. Однос власти према нама је исти као 2008. године, кршење закона и бахато понашање. Воље нам не недостаје, редакција опстаје, чак се и шири, али наш положај је тежак. Чак су и пројектно суфинансирање обесмислили, као и додуше у многим општинама на локалу. Шта очекивати када општина награђује своје – сваке године новац иде истим медијима, а дели га иста комисија“, каже Раде Ђорђевић.

           Председник општине Свилајнац Предраг Милановић на позив УНС-а да говори о гашењу ТВ Ресава није одговорио.

 

Оставите одговор

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

error

Ако Вам се допада, сазнајте пре свих!

YouTube
YouTube
Instagram
Follow by Email